Hur kan de komma sig att...

Ja hur kan de komma sig att när man skulle bli mamma kände man sig inte så gammal...
Eller, man själv tycker inte de låter så gammalt iaf..

Men nu, när man ska bli moster känner man sig genast som... 35 näst intill 40..
Å (förlåt mamma).. men då är man Gammal...

Antar att jag i framtiden kommer skriva lite om min familj.. då syftar ja inte bara på dom jag bor ihop med..
Så för att underlätta lite kommer här en liten kort förklaring på vem som är vilken.. *tro mej de lär behövas..*

Först har vi underbara mamma så klart. För andra går hon under namnet Ingela.
Henne skulle jag aldrig klara mej utan, å då med betoning på aldrig.

Där har jag min enda lillasyster. Sandra. Bruden på 17, ja okej snart 18 år som nog även kan titulera sig min bäste vän.
Dit kan ja vända mej med allt.. Hon är en sån person som alla borde få ha i sitt liv.

Pontus är min o Sandras gulliga lillebror. 15 år o världsgó! Sattsar för fullt på sitt stora intresse här i livet o de är väl inte helt oväntat motocrossen. O de ska han fortsätta med tycker vi.. där kan man verkligen säga "De går bra nu".

Sen har vi min pappa. På fotbollsplanen kallas han Tjommen å de är väl typ de ända han lyssnar till.
Brinner för sin fotboll o njuter en hel del tror ja av morfarlivet.. tur är väl de för...

Regina, min storasyster ska ju ha barn i början på mars. Vilket gör mej till Moster.
Syrran jag en gång delade bostad med, inte en länge, men ack så roligt vi hade.
Hon är en sån som även om de går ett tag emellan våra träffar så när man väl träffas känns de som att de va igår.

Lillebror Tobbe , som dock inte är så liten längre.. 20 bast i mars.. Han är nog den absolut lugnaste tonåringen jag känner. Menar, har han vart på krogen 10 ggr sen han blev 18 så är de chockerande..

Pelle blir den sista i familjepresentationen. Lika gammal som Pontus å jobbar på med sista året i grundskolan.
Har sina dagar å sina ideér men vill ingen något ont.
Tror nästan han är den som tänker o kommer på mest av oss alla.

Ja de va alltså en KORT presentation av min familj.

Måste oxå lägga till pappas fru Lena. Jätte snäll o hon kan verkligen sin grej..

Som ni då förstår, 5 syskon är vad jag har.
Att ha en stor familj har nog både sina för o naktdelar.
Men jag älskar verkligen varje bit av min familj o utan dom skulle jag inte vara den jag är.

Dom är de bästa som finns!

Kommentarer
Postat av: SANDRA

tack för den fina kommentaren!

du vet att du är den bästa systern som finns, vi ska alltid hålla ihop som bästa vänner.

Du&jag, då kan precis va som hellst hända!

2008-09-20 @ 16:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0